Email Marketing

Το Email marketing, αναφερόμενο ως marketing μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στα Ελληνικά, αποτελεί μέθοδο άμεσης προώθησης προϊόντων με την χρήση των emails ως μέσου επικοινωνίας μεταξύ πελάτη και διαφημιζόμενου.

Τα είδη Email marketing

Yπάρχει η τάση να ταυτίζουμε όλα τα εμπορικά email που δεχόμαστε με το Email marketing. Παρ’ όλα αυτά, εξ’ ορισμού το Email marketing αναφέρεται στα εξής 3 είδη ηλεκτρονικής αλληλογραφίας:

  • στην αποστολή email από εμπόρους σε πελάτες με σκοπό την επανασύνδεση και αναθέρμανση των σχέσεων, καθώς και την επαναπώληση προϊόντων ή υπηρεσιών,
  • στην προσθήκη διαφημίσεων σε email που αποστέλλουν εταιρίες στους πελάτες τους, με σκοπό την προσέγγιση και απόκτηση νέων πελατών, και
  • στην αποστολή emails που εμπεριέχουν εταιρικά νέα και εξελίξεις με σκοπό την ενημέρωση των πελατών και την ανακατεύθυνση τους στην ιστοσελίδα της εταιρίας για εμπορικούς σκοπούς.

Τρόπος λειτουργίας

Κανόνες και κώδικες ηθικής του Email marketing

Όπως κάθε εμπορική δραστηριότητα μέσω Internet, έτσι και το Email marketing ενέχει αρκετούς κινδύνους. Ο πιο μεγάλος κίνδυνος, είναι η εταιρία σας να χαρακτηριστεί ως εταιρία που αποστέλλει spam αλληλογραφία στους παραλήπτες των οποίων τις διευθύνσεις email έχει αποκτήσει χωρίς την σχετική έγκριση.

Με την εξέλιξη της συγκεκριμένης στρατηγικής διαφήμισης, άρχισαν να αναπτύσσονται παράλληλα κανόνες και κώδικες ηθικής, με αποτέλεσμα το Email marketing στις μέρες μας να είναι πλέον στο αποκορύφωμα του και να υπόκειται σε βασικούς κανόνες που όλα τα διαφημιστικά email πρέπει να τηρούν. Αυτοί είναι:

  • ο νόμιμος τρόπος απόκτησης της διεύθυνσης email του κάθε παραλήπτη
  • η δυνατότητα από πλευράς του παραλήπτη να σταματήσει να λαμβάνει τα διαφημιστικά email οποιαδήποτε στιγμή το θελήσει
  • η αποστολή μη υβριστικού περιεχομένου
  • όλες οι διευθύνσεις αποστολής να είναι έγκυρες και ταυτοποιημένες

Υπηρεσίες ανάπτυξης mail marketing στρατηγικής

Για να αποκομίσετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα από την συγκεκριμένη στρατηγική, προτείνεται η χρήση επαγγελματικών εργαλείων για την αποστολή της ηλεκτρονικής σας αλληλογραφίας. Παραδείγματα τέτοιων υπηρεσιών αποτελούν: το MailChimp, η Constant Contact, η CampaignMonitor και η iContact.

Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες σάς δίνουν τη δυνατότητα να διαμορφώσετε το περιεχόμενο των emails σας όπως εσείς επιθυμείτε, να διαχειρίζεστε την λίστα των παραληπτών σας, ενώ σας παρέχουν πλήθος στατιστικών πληροφοριών (π.χ. πόσοι άνοιξαν το email, ποιοι σύνδεσμοι είχαν τις περισσότερες επισκέψεις κλπ).Τέλος, λόγω της αυστηρής πολιτικής που ακολουθούν σε θέματα spamming και της συνεργασίας που διατηρούν με παρόχους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (yahoo, google κλπ), προστατεύουν την αλληλογραφία σας από το να χαρακτηριστεί ως spam, προσδίδοντας επαγγελματικό προφίλ σε αυτήν σας την προσπάθεια.